Ponies and Props

UPDATE:

I’ve decided to devote this weekend to prop making, and I’m starting it off by making the IMC pilots helmet from Titanfall. After several hours of frustratedly turning the files into a PDF, I printed them out and am in the process of transferring them to foam and gluing then together. I last did this on the Halo 3 marine helmet, and that took two days, so if I’m fast, I might be able to paint the Hammond P2011 as well. My ultimate goal is to make a titanfall cosplay, so that’s why I’m making the helmet. That’s all I have for tonight. See you in the morning, or whenever. Bye!

UPDATE:

I’ve decided to devote this weekend to prop making, and I’m starting it off by making the IMC pilots helmet from Titanfall. After several hours of frustratedly turning the files into a PDF, I printed them out and am in the process of transferring them to foam and gluing then together. I last did this on the Halo 3 marine helmet, and that took two days, so if I’m fast, I might be able to paint the Hammond P2011 as well. My ultimate goal is to make a titanfall cosplay, so that’s why I’m making the helmet. That’s all I have for tonight. See you in the morning, or whenever. Bye!

PERSONAL POST:

Ugh, today I swore to myself that I’d ask this girl l at my school out, but when I was going to, I just couldn’t. I was walking after her to ask her, but when I had my opportunity, my body just went on autopilot and I walked past her and went down some stairs.

TL;DR: I’m a coward who cannot bring himself to ask someone out.

UPDATE:
So on Sunday I carved out a Hammond P2011 from Titanfall, and it’s all ready to paint up. I’m gonna add the black wire and the electrical tape onto it after painting, as it’ll just be easier that way, but otherwise it’s looking good.The only minor things I don’t like so far are that the areas at the bottom of the top section is a little rough, as in missing material, so I can’t make those parts smoother without making them look worse. Anyway, the next post will probably be the finished result, so yeah. Bye!

UPDATE:

So on Sunday I carved out a Hammond P2011 from Titanfall, and it’s all ready to paint up. I’m gonna add the black wire and the electrical tape onto it after painting, as it’ll just be easier that way, but otherwise it’s looking good.The only minor things I don’t like so far are that the areas at the bottom of the top section is a little rough, as in missing material, so I can’t make those parts smoother without making them look worse. Anyway, the next post will probably be the finished result, so yeah. Bye!

Even if its a bit of a dick move, I think I’ll start tagging my posts with trending tags, even if they don’t relate.

Okay guys, I’m back from France. It was a pretty awesome trip, and I’ll probably post some of of the photos. I kinda wish some of you hadn’t unfollowed me for my inactivity, but I guess that’s life on tumblr. Anyway, I’ve been up since 3 am to catch my flight back home and now my body still thinks it’s 10 pm, so that’s something. I’m gonna go faint now.

Not much time. Computer has a time limit and the keyboad is diferent in France. Trip is great. Internet isnt. Might upload photos soon if cqn bye

I’ve witnessed two mornings today. I’ve been awake for almost 24 hours straight. There is a slight language barrier between me and the people here. In other words, I’m in Paris after a 10 hour nonstop flight for spring break

shitroughdrafts:

The Catcher in the Rye, by J.D. Salinger. 1951.
Submission by: Dana Eisenberg. Follow her here!
Pre-order the Shit Rough Drafts book here!

Read that book last month; worst book I’ve ever read.

shitroughdrafts:

The Catcher in the Rye, by J.D. Salinger. 1951.

Submission by: Dana Eisenberg. Follow her here!

Pre-order the Shit Rough Drafts book here!

Read that book last month; worst book I’ve ever read.

Ha! Tumblr; thought you could take away my tophat, ehh?, Well guess again! Tumblr Pro forever!

I can’t believe you made a gif just to refuse me

I can’t believe you made a gif just to refuse me

(Source: ishaqmd)